onsdag den 26. marts 2014

Sund slik - som ikke smager sundt

Som sagt, så er jeg en person som virkelig kommer i krise om eftermiddagen, når jeg har trænet, og inden aftensmaden skal laves. Jeg går helt sukkerkold, og har lyst til at spise alt. Derfor er det super godt at have sådan nogle lækkerbiskener i køleskabet, så jeg ikke ender op med at spise noget af alt det usunde, som fucker bodsukkeret endnu mere op. Anyhow - her er en lille opskrift på den sidste omgang dadelkugler jeg lavede.
 
250 g kokosflager
2 modne bananer
30 bløde dadler (uden sten)
2 spsk peanutbutter (gerne fra urtekram)
1 dl frosne hindbær
½ dl vand
100 g mørk cacaopulver
 
Det hele blendes i en blender eller med en stavblender indtil det bliver en ensartet, cremet masse. Så formes massen til kugler (mine er ret store, og jeg fik 30 ud af denne portion). Når alle kuglerne er formet, så smelter man 150 g, 85 %, mørk chokolade i et vandbad. Kuglerne overtrækkes og sættes på en bageplade. Når man har overtrukket alle kuglerne, sætter man bagepladen i køleskabet i en times tid. Når chokoladen er størknet, kan man putte kuglerne i en lufttæt beholder eller evt bare nogle fryseposer. - Voila. Lækkert sundt slik.
Hvis man ikke magter at overtrække kuglerne med chokolade, kan de evt rulles i frysetørret hindbær, cacaonibs, kokos, cacaopulver eller lakridspulver.
 
Velbekomme.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar