søndag den 2. marts 2014

Sund chokoladekage

Jeg har altid været sådan lidt skeptisk mht sunde desserter. Nok mest af alt fordi jeg forbandt det med kunstige sødemidler, som smagte meget meget kunstige (hæhæ, jaja, det er de, det ved jeg - men alligevel). Efter jeg besluttede mig for at der skulle ske noget nyt i mit liv, så har jeg selvfølgeligt ledt efter nogle gode alternativer som kunne slukke min sukkertrang, når den dukker op. Jeg har i den sammenhæng fundet den LÆKRESTE opskrift på chokoladekage - og der er ingen kunstige sødemidler i den, overhovedet.

20 bløde dadler (uden sten)
100 g mandelmel
6 æg
2 modne bananer
2 spsk kaffe
5 spsk kokosolie
50 g kokosmel
4 tsk vaniliepulver (ikke vaniliesukker)
2 tsk bagepulver
100 g cacaopulver
50 g hakket 85 % chokolade

Alle ingridienserne (udover det hakkede chokolade) blendes sammen til en ensartet masse.
Chokoladen hældes i, og røres ind i dejen med en ske. Kagen bages i en springform, rugbrødsform eller lignende, ved 180 grader i 35-40 minutter. Når kagen tages ud af ovnen kan man ligge et par tern 85 % chokolade ovenpå den, så chokoladen smelter, og bliver en slags glasur.

Hold nu op, hvor er den bare lækker. Jeg synes at det er en af de bedste kager jeg nogensinde har smagt, både før og efter livsstilændring. YUM!

1 kommentar:

  1. Ih hvor lyder det lækkert, den vil jeg selv prøve at lave :D

    Tag gerne et kig forbi min blog, hvor du lige nu kan vinde et par Humlan høretelefoner fra Urbanears: http://www.voresboble.dk/give-away-humlan/ :-)

    /Amalie.

    SvarSlet