tirsdag den 25. marts 2014

Stilstand

Jeg er SÅ træt af stilstand - i de sidste 3 uger har vægten ikke rokket sig. Som i - overhovedet ikke! Jovist jovist, der sker stadig en reduktion centimetermæssigt, men jeg har ligesom et mål at nå. Jeg er stadig meget opmærksom på min kost, og jeg træner ligeså meget som jeg plejer, men det er måske tid til at presse sig selv hårdere. Jeg tror jeg skal sætte min cardio-træning op et par niveauer, og rent faktisk tror jeg også at jeg skal spise en lille smule mindre end hvad jeg gør. For det er virkelig demotiverende, at der intet sker.
 
Jeg er ikke en person som har brug for at spise efter jeg har fået aftensmad, men jeg har oftest krise inden aftensmaden. Jeg har spist sunde ting, men det kan godt være at jeg skal huske mig selv på at bare fordi det er gode ting jeg spiser, så skal det ikke være uendelige mængder. Nu er jeg ihvertfald virkelig træt af at træde op på vægten, uden at der er sket noget siden sidst. Jeg har dog stadig overholdt principperne med at holde mig helt fra brød, pasta, ris, kartofler og sukker, og det er faktisk, underligt nok, slet ikke ret svært. Men det er jo TYDELIGVIS ikke godt nok.
 
Er der nogle der har gode råd til at komme ud at stilstående tilstand? De modtages med kyshånd.

4 kommentarer:

  1. Varier din cardio træning..
    Hvis du vil presse dig selv til det yderste på løbebåndet, så prøv det her..
    10 min på cross trainer (for at varme op)..
    skift til løbebånd…
    løb alm. i 1 min.. 1 min spurt.. 1 min alm løb.. 2 min spurt.. 1 min alm løb.. 2,5 min spurt.. 1 min alm løb.. 3 min spurt.. 2 min alm. løb. 3,5 min spurt.. 1 min alm løb.. 4 min spurt.. Prøv at se, hvor meget du kan holde til ;)
    I perioder, hvor jeg er træt af cross traineren, så roer jeg..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne godt være at roning kunne være en mulighed. Jeg synes desværre at det er dødens pølse at løbe på løbebånd - jeg gør det fordi det giver godt, men det er ikke lysten der driver værket. Jeg kan bedre lide at løbe udenfor, men det er ikke altid jeg gør det, fordi min løbetræning oftest er når jeg varme op til styrketræning.

      Men tak for rådet, jeg vil bestemt overveje romaskinen.

      Slet
  2. Hej Anne

    Din udfordring er helt normal og noget, som mange støder på. Grundlæggende reagerer kropsvægten efter om du er i hhv. kalorieoverskud eller -underskud. Det kan du se mere om her: http://maxer.dk/videoer/lær-styre-din-kropsvægt

    Når det er sagt, er vægten i sig selv faktisk ikke så vigtig objektivt set. Sålænge du taber centimeter (fedt) og du kommer nærmere dit mål i når du ser i spejlet, så er du trods alt stadig på rette vej. Ikke lad dig forblinde af tallet på vægten. Din fedtprocent har mere at sige - både for sundhed og udseende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jacob

      Tak for din kommentar. :) Jeg har faktsik gået igang med at tælle kalorier, og på den uge jeg har gjort det, er der røget ½ kilo. Så det giver pote. :)

      Jeg ved godt at kiloene ikke er så vigtige, men jeg har sat mig et mål om at have tabt 10 kg i alt, inden medio maj, og jeg vil SÅ gerne nå det. Centimeterne ryger der stadigvæk en del af, så det er jo super dejligt. :)

      Slet