fredag den 21. marts 2014

Alkohol og min krop

Jeg vil bare lige sige, at jeg virkelig har fået en fornyet respekt for, hvad det egentlig er, at alkohol gør ved ens krop.
Jeg har alle dage været meget festglad. Jeg elsker øl, og vin, og jeg synes det er pisse hyggeligt og sjovt at nyde en drink indimellem, også selvom formålet ikke er at man skal være fuld. Nu har jeg jo sat mig for, at denne hersens livsstilændring skal holde, og ikke bare være "en kur". Og derfor tillod jeg mig selv, at drikke en flaske vin, både i sidste og forrige weekend. Sjovt nok, er der ikke sket en skid kilo-mæssigt i de 2 uger hvor jeg har drukket. Jovist, jeg har stadigvæk tabt nogle centimeter hist og pist, men vægten har ikke rokket sig en millimeter. Jeg er faktisk ret overbevist om at de der flasker vin spiller en rolle, for jeg har ikke lagt på den lade side hverken med træning og kost. Så nu ved jeg ihvertfald hvad det gør ved mig.
 
Det er egentligt vildt, at jeg ikke har tænkt over alkoholens effekt (udover det gode humør) før.. Jeg har arbejdet i restaurationer og på bar fra jeg var 14 til jeg var 19, og jeg har simpelthen drukket SÅ meget. Puha, hvor kunne man have været tynd, hvis man ikke havde drukket sig sanseløs hver weekend.
 
 
 
 

Er der nogle andre der har erfaringer med alkoholens effekt på deres krop mht træning osv?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar