torsdag den 27. februar 2014

Statusopdatering på livsstilsændring

Nu er jeg efterhånden 40 dage inde i min "livsstilsændring", og jeg tænkte at jeg ville skrive lidt om, hvordan det går.
Jeg er inspireret ud fra LCHF-principperne, men jeg må indrømme at jeg ændrer, hvor jeg synes jeg kan. Der hvor noget meget fedt mad kan erstattes med noget andet, der gør jeg det. Hvis der f.eks. er en opskrift som indeholder smør, så skifter jeg gerne smør-delen ud med kokosolie i stedet. På samme måde har jeg det med fed creme fraishe og yoghurter, det skifter jeg gerne ud med skyr.
Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke nogensinde før, har følt mig så konstant mæt, som efter jeg startede med at leve efter de principper. Som jeg tidligere har skrevet, så går det ikke så hurtigt med kilodelen, men til gengæld så "rasler" centimeterne af mig. Det er super fedt at se resultater, men jeg kunne da godt tænke mig, at der skete noget mere med kiloene. Det er indtil videre kun 3 kilo som jeg har tabt mig, og helt ærligt ikk, så gad jeg godt at det var mere. Jeg følger rimelig mange blogs og grupper, hvor personerne som er på kur, startede på 100+ kilo, og har tabt sig mange kilo meget hurtigt. Men jeg er ikke engang tæt på deroppe, og det bliver jeg VIRKELIG nødt til at sige til mig selv, at jo større man er, jo "hurtigere" går det med at tabe sig. Motionsmæssigt går det stadigvæk som det skal. Jeg træner 3 dage i træk, og har en hviledag, 3 træningsdage, en hviledag. Sådan kører det for mig.
Der er meget planlægning i denne her livsstil. Mad skal planlægges, træning skal planlægges, sociale ting skal tilpasses efter maden og træningen. Det tager tid, det må jeg indrømme. Men det er meget tilfredsstillende når det kører som det skal. Man vænner sig også hurtigt til det. Det bliver en del af ens hverdag, og jeg tænker ikke længere så meget over det.
Jeg har en sød tand, men jeg har været heldig at finde super mange lækre opskrifter, hvor man hverken skal bruge mel, sukker eller smør. Jeg regner med at poste de bedste af dem, her på bloggen, indenfor den nærmeste fremtid. For resten har jeg fundet den fedeste madblog, hvor opskrifterne er lavet efter LCHF-principperne. Den er bestemt et kig værd. www.hjemmehosxenia.dk
 
Er der andre der er igang med kur/livsstilsændring? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar