tirsdag den 24. september 2013

Spontane Anne - Første tattoo


Det startede egentligt med at Kasper skulle ned til en tatovør og aftale en tid, hvor han skulle have lavet en tatovering. Tatovøren havde tid med det samme. Det kom lidt som en overraskelse, men fair nok. Vi skulle alligevel ikke andet den dag, så Kasper slog til. Kasper blev tatoveret, og det kriblede mere og mere i mig, for også at få lavet en. Så jeg tog en spontant beslutning om også at få lavet en. Min tatovering, som I kan se, forestiller et anker, med et lille hjerte i toppen. Jeg har faktisk haft idéen til tatoveringen i lang tid, selvom det dog ikke var planlagt at det skulle være i lørdags at den skulle blive en realitet.
Min tatovering er en tribute til min far, som er sømand. Jeg elsker ham uendelig højt, og han er den stærkeste mand jeg kender. Han er stolt, dygtig, kærlig, sjov og fantastisk. Jeg er meget stolt af at han er min far,og at jeg er hans datter. Jeg elsker min tatovering, og jeg glæder mig til at såret er faldet af, så jeg skal se hvordan den sådan rigtigt ser ud.
 
Har I nogle tatoveringer med en særlig betydning, og hvad synes I om min? 

6 kommentarer:

  1. Den er så flot! Har også selv overvejet at få lavet et anker, men jeg ved ikke, hvor på kroppen det skal være :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak søde Chal. :)
      Jeg elsker også anker-tatoveringer. Faktisk er jeg helt vild med det der lidt old-school sailor-agtige. Kunne godt finde på at få lavet en eller anden smexy pin-up pige på overarmen. :)

      Der er mange der har et anker ved hælen, det er faktisk ret sødt.

      Slet
  2. Pin-up er lige dig ;-)

    Ja, jeg har også overvejet at få lavet et anker på foden for ligesom at minde mig selv om, at jeg skal have jordforbindelse og altid have begge fødder på jorden. Så er ankeret også, hvor det hører til - nederst, hvor det holder alt andet fast. Den symbolik kan jeg godt lide. Men jeg vil også gerne have skrevet noget på min anden arm, end hvor jeg har mit tatoverede armbånd. Det er bare med at beslutte sig ;-) Hvad fik Kasper lavet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Ja men jeg er bange for at det bliver for... trucker.. Tror jeg. :p
      Ja det er netop det, det er en helt vildt sød symbolik.
      Dit armbånd er også mega flot. Og jeg kan godt forstå at du også gerne vil have noget på den anden arm. Man bliver hooked. Jeg er allerede igang med at planlægge de næste. Det er sgu lidt farligt. :p

      Kasper fik lavet en drømmefanger på underarmen, en som min søster har tegnet til ham. Den er blevet SÅ flot, og meget detaljeret. Han er rigtig glad for den, og han har også en masse planer om de næste. :)

      Slet
  3. Haha, jeg var allerede i gang med ideer om den næste fem minutter efter :-D Har ligesom dig altid ønsket mig en tattoo, men jeg har altid troet, at smerten skulle slå mig ihjel. Men helt ærligt, det gjorde jo ikke så ondt, som jeg troede. Så er jeg SÅ hooked på den næste snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er slet ikke ret slemt. Det er ligesom mere irrirterende end det gør ondt. Lidt ligesom en hudafskrabning, bare uden smerten fra et slag. Så det har sgu ikke afskrækket mig. :)

      Slet