torsdag den 19. september 2013

Min ring


Jeg er generelt ikke en person som bruger ret mange smykker. Og hvis jeg har smykker på, så er det kun et smykke ad gangen, hvis jeg har halskæde på, så har jeg ikke andre smykker på. Hvis jeg har ring på, har jeg ikke andre smykker på. Det er sådan jeg gør det, for jeg synes hurtigt at det bliver for meget, ihvertfald på mig selv. Jeg kender mange som er gode til at have mange smykker på på en gang, og hvor det ser pænt ud, det er jeg desværre bare ikke så god til.
Jeg har nogle få smykker som har stor betydning for mig. De har alle sammen betydning for mig fordi de har noget med mennesker at gøre. Fordi jeg har fået dem af personer jeg holder af, eller fordi der er en historie bag dem.
Denne ring har især en stor betydning for mig. Min oldefars  onkel fra Peru har håndlavet den, og givet den til min mormor, da min mor blev voksen fik hun den, og jeg fik den i studentergave af min mor. Det er det mest betydningsfulde og værdifulde arvestykke jeg har, og jeg synes den er fantastisk smuk og unik.
Jeg har ingen anelse om hvad den er værd, og der er ikke nogle guldsmede der har haft held med at finde ud af det. Men jeg ved at den er af guld, hvidguld og i midten sidder der en usleben diamant. Jeg kan ikke huske hvad den røde sten hedder. Men under alle omstændigheder, så er jeg ligeglad med hvad den er værd, for den har kæmpe affektionsværdi for mig, og jeg er meget glad for den.
Har I nogle smykker som har en særlig betydning for jer?


4 kommentarer:

  1. Wauw, hvor er den smuk! Og det er da fantastisk at den er gået i arv sådan, jeg synes det er så smukt :-) jeg har nogle enkelte smykker som betyder noget, men ellers er jeg bare generelt glad for smykker.
    Og forresten, så har du en virkelig inspirerende blog!

    Tag endelig et kig forbi min, hvis det lyster:
    etglimtafminverden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg er også SÅ glad for den. Jeg har også MANGE smykker, men jeg er ikke ret god til at få dem brugt. :)
      Mange tak, det var da en dejlig ros at få. :)

      Jeg kigger da helt klart forbi. :)

      Slet
  2. Svar
    1. Mange tak.:)
      Jeg er også meget glad for den.

      Slet