tirsdag den 6. august 2013

Så gik der sgu ombre i den! + Guide.

Nu har jeg, læææænge, haft brug for at der skete noget nyt med mit udseende, og jeg synes sgu ærlig talt at det har været svært at finde ud af, hvad der skulle ske. Jeg har også, i ligeså lang tid, været træt af mit hår (som jeg, da jeg var yngre, ændrede hele tiden). Så nu skulle der altså ske noget. Jeg har altså ikke tillid til frisører, for de er ikke tankelæsere, så derfor kan det godt være lidt af en opgave, at gøre mig tilfreds. Jeg har det bedst med, at jeg selv ordner mit hår. Og sådan blev det også denne gang. Jeg er helt forelsket i ombre-looket. Både de af dem, med stærke neonfarver, men også de naturlige. Jeg gik mig i kast med det, og her er så resultatet:


 


Jeg er faktisk blevet meget tilfreds med resultatet, især taget i betragtning af, at jeg ikke har prøvet sådan noget før. Bevares, jeg har da altid farvet mit eget og mine veninders hår, men det har aldrig været noget, der var mere kompliceret end enten helfarve, en udgroning eller striber ved hjælp af smexy kyse med huller i. Her er en lille guide til, hvordan man gør:
 
 
1. Køb en afblegningsfarve. Sørg for at købe én, som kan blege din farve,
alt efter om du har naturligt hår, eller farvet hår.
 
2. Red dit hår igennem. Lav en midterskilning, fra pande til nakke.
Den ene side af håret deler du op i 4 totter; pandehåret, det forreste hår, det midterste hår og det bagerste/nakkehåret.
Det samme gør du med den anden side af håret.
 
3. Du sætter de 3 forreste totter i hver side,
op i små knolde, og lader de 2 bagerste totter hænge.
 
4. Du skal du beslutte dig for, hvor højt oppe din ombre skal starte.
Hvis du er i tvivl, så lad vær med at lad den starte for højt oppe i håret.
 
5. Bland farven. Fordel farven i spidsen af hver tot.
Derefter skal du rede spidserne med en børste, således at faven bliver fordelt  i alle hårene.
Gør det 2-3 gange, alt efter hvor godt farven er masseret ind. Derefter tager du 2 ad gangen, totterne ned, og gør det samme ved dem, således at du til sidst påfører farven i pandehåret.
 
6. Lad farven virke i ca 20 minutter, eller indtil du er tilfreds med farven.
Skyl derefter farven ud, og føntør håret, sådan du kan se om du er tilfreds med resultatet.
Er du ikke det, så gentag processen endnu en gang.
 
Voilá, så har du ombre-hår!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar