onsdag den 24. april 2013

Attention-whore

Jeg ved godt, at jeg på mange områder selv er en. Jeg blogger, jeg har facebook, jeg har instagram. På disse medier, kommer jeg da ofte selv med råbende versaler og udråbstegn. Og jeg må indrømme, at det sgu føles godt, når jeg, så småt, ser tallet over mine besøgte, stige. Det er dejligt at folk vil læse med, og finder det underholdende, interessant eller provokerende. Så jeg er nok selv sådan en.. Attention-whore. Udover der der med whore. Men whatever. Jeg er en meget højtråbende person, og jeg har mange holdninger om mange ting, og jeg er glad for at diskutere. Det er en side af mig selv, som jeg er stolt af. Men jeg er udemærket klar over, at jeg ikke er alles kop te.
Når alt dette så er sagt, så er jeg dybt forarget over nogle af de ting folk gør for at få opmærksomhed. Både i det virkeligt liv, og i det dersens cyberspace. Nu jeg tænker nærmere, så tror jeg måske at det har noget at gøre med, hvilken slags opmærksomhed man får. Opmærksomhed pga. noget godt man har lavet, skrevet, en holdning man har, et valg man har taget.. Det kan jeg forholde mig til, og det kan jeg respektere, også selvom jeg ikke nødvendigvis er enig. Men opmærksomhed for opmærksomheden skyld, og fordi man ikke kan undvære den, dét er for mig en helt anden ting. Desværre kender jeg en del der er sådan. Der kræver opmærksomhed, og derfor gør dummere og dummere ting for at få den. Jeg forstår ikke alle de ting, som folk gør, hvor de skider på selvrespekten.
 

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker din blog og din måde at skrive på.
    Jeg er også fast læser hos dig nu! :-)

    xx,
    hemmeligblogger.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Så sandt!
    Og hold da op, hvor er du smuk!

    eslublog.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også selv ret tilfreds med billedet i indlægget. :p

      Slet