onsdag den 13. februar 2013

Skriveblokade og mange tanker..

Det er en dårlig kombination.
Normalt letter det mit sind at få alle mine tanker skrevet ned. Så er det som om at mit hovede får en pause fra dem. Det er derfor en god ting for mig, at blogge. For det giver mig et frirum. Det giver mig en timeout fra destruktive tanker, og det giver en en form for overblik.
Mit problem er nu, at jeg ikke ved hvordan jeg skal formulere mine tanker ned, så de står sort på hvidt, og er ude af min hjerne.
Jeg ved ikke helt, om jeg har det godt eller skidt for tiden. Men jeg ved, at jeg ville få det bedre, hvis mine spekulationer blev skrevet ned. Sådan er jeg. Jeg er også en kæmpe liste-person. Altså, jeg skriver gerne en lille liste hver dag, over hvad jeg skal nå, når jeg kommer hjem fra arbejde. Når det rigtigt kører for mig, så laver jeg også tidsrum på mine lister. Hvis jeg f.eks. skal hjem og vaske tøj, så sætter jeg evt. 15 minutter af, til at sætte tøjet over, og så skal jeg holde mig indenfor det tidsrum. Det gør altså, at når jeg har huller på mig liste, så kan jeg bruge dem til ren afslapning. Det kan jeg forholde mig til. Det giver mig kontrol. Og jeg er en kæmpe kontrol-freak. Ikke så meget overfor andre mennesker, men overfor mig selv og mit liv. Jeg har meget svært ved, ikke at have kontrol, over forskellige aspekter i mit liv. Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis er en god egenskab, men det er i kontrollen, jeg har det bedst. Jeg bliver stresset af, at kontrollen forsvinder.
Og lige nu synes jeg ikke rigtigt, at jeg har kontrol over mine følelser og mine tanker. Og det stresser mig. Jeg har brug for at få dem ud af mit hovede.
Er der nogen, der har nogle gode råd?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar