onsdag den 23. januar 2013

What's new?

Jo nu skal I høre.
Jeg har lavet mig nogle nytårsforsæt, og dem er jeg godt i gang med at overholde.
Jeg har taget et, for mig, meget stort og grænseoverskridende valg. Dettre forbliver dog privat indtil at jeg har fundet ud af hvordan jeg kan forklare det bedst. Det er dog ikke et valg der har den store betydning for andre end mig selv, so don't worry.
 
Mine nytårsforsæt lyder således:
 
Bliv pænere
Bliv klogere
Bliv rigere
Bliv tyndere
 
Dette er ligesom mit mantra i 2013, og indtil videre går det faktisk som det skal.
 
Bliv pænere - Med det mener jeg, at jeg gerne vil gøre noget mere ud af mig selv i hverdagen, og ikke lade mig selv falde ind i "joggingtøjet er bare så daaaaarjlig"-rutinen. Desuden vil jeg pleje mit hår og mine negle bedre.
 
Bliv klogere - Ja. Jeg vil være åben for ny viden, også af den slags der ikke falder mig naturligt at have interesse for. Mit store valg har lidt med det her forsæt at gøre, og jeg håber håber håber, at det viser sig at være en god beslutning, som jeg har taget.
 
Bliv rigere - Denne her er tricky. For jeg regner ikke med at tjene flere penge i den nærmeste fremtid, jeg vil bare have mere styr på de penge jeg nu engang har. Det er jeg også kommet godt i gang med, bye bye visa hello mastercard og bye bye røde numre på kontoen. Jubii!
 
Bliv tyndere - Yes. Arbejder på sagen. Det går dog ikke i det tempo jeg ville ønske, men for at være fair, så ville jeg også gerne have, at jeg havde smidt 10 kg fra den ene dag til den anden.. Men. Jeg er altså startet i fitness. Jeg går 3 gange om ugen, og træner imellem en time til halvanden hver gang.
Desuden cykler jeg til og fra arbejde hver dag. Det vil sige at jeg cykler 6-7 km hver dag. Ikke at det er helt vildt meget, men det giver da lidt. Nu skal det også siges at jeg altså ikke cykler i sneglefart. Nogle dage løber jeg også, men det er ikke fastlagt på samme måde som fitness er, og det passer mig meget godt.
Med hensyn til min kost, så har jeg ikke ændret noget radikalt. Jeg spiste ikke meget usundt før, og jeg elsker min mad for højt til at jeg gider at ofre mig i den afdeling. Jeg gider sgu ikke leve et liv uden stivelse og salt. Så er det fandeme sagt. Og hvis jeg får lyst til at æde en gang pommes, så gør jeg det, uden dårlig samvittighed, så er det sgu sagt!
 
Jeg har også et lille tillægs-forsæt, som muligvis hører ind under "bliv rigere" men så alligevel ikke helt. Det er at rydde op i mine "venner". Og nej, ikke dem på facebook. Men dem jeg "IRL" kunne kalde for venner. For det er gået op for mig, at nogle af de personer jeg har kaldt for venner, har vist sig ikke at være venner alligevel. De skal væk, og sådan nogle mennesker er for giftige at have omkring sig, og de "venner" gør, at man ikke har sin opmærksomhed der, hvor den bør være: nemlig ved de venner der reelt set ER ens venner. I stedet for at give de mennesker ens opmærksomhed, så bruger man tid og kræfter på, at prøve på at finde ud af hvad det er der gør, at de dårlige venner har lyst til at være dårlige venner. Man prøver på at finde et eller andet svar på deres idioti, og man glemmer simpelthen selv at være der, for dem der er gode. Det skal stoppe, og det er nu. I den retning har jeg taget nogle valg om hvem jeg vil have i mit liv, og hvem jeg absolut ikke vil have i mit liv. Det gør desværre at folk vælger side og at der er nogle der tager et valg om ikke at snakke med mig, hvis ikke jeg vil være venner med vedkommende. Det synes jeg er en utrolig barnlig opførsel, for jeg har ikke personligt tænkt mig, at være led eller noget som helst, overfor de personer jeg har valgt fra. Jeg har bare ikke et behov for, at de er i mit liv som venner. Jeg kan sagtens hilse pænt og være høflig, og lade vær med at tale dårligt om vedkommende. Så voksen er jeg nemlig.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar