torsdag den 24. januar 2013

Spekulationer om hår..

Jeg er en person som ofte har brug for forandring når det gælder mit udseende, det kan enten være i form af nyt tøj, ny make-up eller ny frisure. Mit problem er dog at jeg gerne vil have langt hår, og størstedelen af mit hår er sort, og der er ikke så meget man kan gøre ved det, uden at man splitter det helt ad. Jeg har været igennem alle former for hår-ødelæggelses-metoder: afblegning, udtræk af farve, klipninger, striber osv. Det ka jeg ikke overskue denne gang. Jeg tvinger derfor mig selv til at gør det på en langsom og næsten ubemærkelig måde. Jeg farver altså min bund mørkebrun i stedet for sort, og det har jeg gjort de sidste 5-6 måneder nu. Nu begynder jeg snart at farve det en lysere brun i toppen, og resultatet skulle meget gerne, på et tidspunkt, blive til noget der ligner "Ombre hår". Altså hår som er "tofarvet".
For mit vedkommende ville spidserne være sorte, og resten af håret, en varm brun farve.
Jeg ved ikke om diverse frisører ville være enige i min metode, men jeg har i lang tid kæmpet for at få bare lidt længde i mit hår, og det skulle gerne fortsætte i den retning. Så selvom det strider imod min natur at være tålmodig, så gør jeg alligevel mit bedste. For jeg har ligesom indset, at man er lidt på skideren med sort hår, selvom det kan være nok så flot, for der findes ingen metode hvorpå man kan lysne håret, uden at smadre det fuldstændigt. Og så bliver man nødt til at blive klippet fordi håret knækker, og det mangter jeg sgu ikke igen. Bum. Det er lidt over et år siden jeg sidst er blevet klippet, og jeg vil gerne have at jeg ikke bliver nødt til at gøre det før om et halvt års tid. Og jeg siger jer, det bliver ikke et stort stykke der kommer af. Max 2 cm på det tidspunkt. For jeg har besluttet mig for at få naturligt langt hår, som ikke er ødelagt! Selvom jeg er utålmodig, så er jeg også stædig. Så når jeg har taget en beslutning, så holder jeg ved.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar