torsdag den 20. december 2012

Sandy Hook Elementary, CT

Jeg er, ligesom mange andre, forfærdet over det skoleskyderi der for nyligt fandt sted på Sandy Hook Elementary i Newton. 28 mennesker er døde, og 20 af dem er børn.
En af de store grunde til denne forfærdelige episode har fundet sted, er efter min mening, USA’s meget lempelige våbenpolitik og våbenlovgivning. Jeg synes at det er grotesk, at der skal slås 28 mennesker ihjel, i en folkeskole, før at det for alvor går op for USA, at denne lovgivning skal ændres. Dette er ikke det første skoleskyderi. Det er faktisk et i rækken af mange skoleskyderier forinden, men det er som om, at nu hvor det er så unge børn der har været ofre, så har det sat nogle alarmklokker i gang. Mit spørgsmål er bare: Hvorfor er der ikke blevet gjort noget før nu? Et liv er et liv, lige meget om det er en 7-årig eller en 17-årig. Disse episoder burde ikke finde sted, ligegyldigt hvilken aldersgruppe ofrene tilhører.
Jeg ved godt, at man ikke kan stoppe syge mennesker fra at gøre forfærdelige ting, bare ved at skærpe våbenlovgivningen, men det ville helt klart gøre at der ikke skete nær så mange "impuls"-skyderier. Hvis man ikke havde nær så let adgang til skydevåben, så ville det automatisk være sværere for USA’s psykopater at gennemføre nogle af deres syge idéer og impulser.
Men det er altid et skridt i den rigtige retning, at Obama nu vil gøre noget ved våbenlovgivningen.
Better late than never, right?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar