mandag den 19. november 2012

Julestemning

Jeg havde aldrig troet, at jeg ville blive en sucker for jul og julepynt. Jeg hader nisser, jeg synes at julen er dyr og jeg tror ikke på kristendommen. Men. Jeg forbinder jul med familie-hygge og glæde. Jeg forbinder ikke jul med den kristne tro, og jeg tænker ikke et eneste øjeblik på Jesus på juleaften. Måske er det en smule hyklerisk. I don't know and I don't care. Jeg elsker julen fordi det betyder familie, lækker mad, glade mennesker og en helt speciel stemning. Da jeg var lille havde gaverne selvfølgelig en stor betydning. Sådan er det ikke på samme måde længere. Jeg elsker tilgengæld at give gaver, og at gøre folk glade. Der er ikke noget mere tilfredsstillende end at give den perfekte gave.
Nu hvor jeg er flyttet hjemmefra, og bor langt fra mine forældre, så bliver jeg nødt til at skabe en form for julestemning selv. Jeg får ikke det behov opfyldt vha mine forældre længere. Så Kasper og jeg er gået igang med at lave lejligheden om til noget der ligner julehygge. Der er altså glaskugler alle steder - den slags julepynt elsker jeg nemlig. Julekugler, lys og flettede stjerne. IKKE NISSER! For guds skyld ikke nisser.
Nu skal vi snart have gang i, at lave juledekorationer og konfekt. Um num num.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar