mandag den 24. september 2012

Rygepolitik

Det er ingen hemmelighed, at jeg var en af dem, som stod og klappede i mine små tykke hænder af begejstring, da rygeloven blev vedtaget i 2007.

Nu er der igen debat om rygning, bla. om det skal være ulovligt at ryge i sit eget hjem, da rygningen kan være til gene for naboerne. Det synes jeg er lige voldsomt nok, folk må vel have lov til at ryge i deres eget hjem? 

Men når det er sagt, så synes jeg idéen om rygefri lejlighedkomplekser er skide god. Så længe det bare er noget man er opmærksom på når man flytter ind,  så er det fint.
Og jeg er endnu større tilhænger af idéen om at gøre rygning ulovlig i offentlige rum ( udenfor, ja!). For, for satan, hvor er jeg træt af, at gå bagved folk på gade som puster røg lige ud i ansigtet på én, uden at tage den mindste form for hensyn til, at man måske ikke synes, at det er lækkert, at hele ens kæft smager af askebæger. Jeg er især træt af det på stationer og i gågader, altså steder hvor der næsten altid er mange mennesker samlet på ét sted.
Der er virkelig intet klammere end at møde på arbejde og stinke af røg hele dagen, fordi diverse rygere ikke kan tage hensyn (og ja jeg ved godt at der også er rygere som tager hensyn, men dem er jeg ligeglad med i denne diskussion, for de er ikke problemet!).
Jeg er virkelig træt af at stinke af røg når jeg ikke selv ryger, det er simpelthen så pisse ulækkert, og dén dag det bliver ulovligt, jubler jeg! Smøger er egentligt bare klamme. Og rygere må snart fatte, at de altså stinker, selvom de har været udenfor for at ryge. I LUGTER AF SUR RØV! Og det klammest er simpelthen når de gemmer et skod. Føøøøj det lugter. (Pisse undskyld til alle dem, som jeg elsker, som ryger, men det er altså ulækkert! - But I still love you)

BUM!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar