fredag den 28. september 2012

Nu er der snart (en meget tiltrængt) weekend

Jeg er en person som stiller meget høje krav til mig selv, det har jeg altid gjort, og jeg tror aldrig jeg kommer til at lære, at lade vær. Det er derfor selvsagt at mine krav til mig selv, i forbindelse med skole, arbejde, huslige pligter, venskaber og kærlighedsliv er høje. Jeg vil gerne have, at de ting jeg gør, gør jeg ordentligt. Problemet er bare, at det kan jeg ikke for tiden. Jeg er under alt for meget pres, så det meste af det, gør jeg kun halvhjertet, og jeg er ellers ikke en person som kun leverer en halvhjertet præstation.
Det kan jeg bare ikke lade være med, for tiden. Jeg arbejder 37 timer om ugen. Jeg får aftenundervisning i tysk hver torsdag - dertil hører lektier og afleveringer. Jeg tager historie som fjernundervisning og dertil skal jeg selvfølgelig lave store afleveringsopgaver. Jeg starter på mit 3. skoleophold i offentlig administration på Niels Brock i slutningen af oktober, dertil skal jeg også lave en aflevering, jeg skal skrive mini-fagprøve og jeg skal på studietur - og den skal der også skrives en opgave om. Jeg skal kontakte diverse vejledere og konsulenter som skal hjælpe mig med den teoretiske del af min fagprøve, og vi skal allerede begynde at researche på det, om lidt. Det siges at det 3. skoleophold er det hårdeste - så det er jo bare perfekt.
Efter mit 3. skoleophold skal jeg skifte praktisk sted, og det indebærer, at jeg skal bruge en masse energi på, at lære nye mennesker og arbejdsopgaver at kende - energi som jeg ikke har.
Derudover er der daglige pligter som skal ordnes, såsom tøjvask, oprydning, rengøring osv.
Jeg har nogle venner jeg elsker, og som jeg gerne vil være sammen med, det er desværre bare én af tingene jeg ikke får gjort, fordi jeg simpelthen ikke har timer tilovers.
Vi har en lille kat, som jeg også gerne vil nusse og lege med, og bare generelt tage mig af.
Jeg har også en fantastisk, støttende kæreste, som hjælper mig og som overtager alle de opgaver han nu engang kan, bare for at lettet vægten på mine skuldre. Ham vil jeg jo virkelig gerne bruge tid med, det er bare begrænset, hvor mange ting jeg orker, når jeg endelig kan kople fra i 5 minutter og det er jeg virkelig træt af..
Som sagt, så kommer min dejlige familie også på besøg i efterårsferien, så der er også en masse ting som skal forberedes i den sammenhæng.  
Oven i alt det, så har jeg selvfølgelig en økonomi som sejler, men det er vel resultatet at en forvirrende hverdag - en forvirrende økonomi.

Nu er det snart weekend, og der vil jeg prøve på at få lavet nogle afleveringer, sådan at jeg ikke dør af stress i næste uge. Og så vil jeg forsøge, at bruge noget kvalitetstid med min kæreste, for det trænger jeg/vi til. Jeg undskylder for manglende tid, og en uendeligt stor mængde blog-brok, I må bære over med mig. Det er bare ikke fedt at skulle skuffe de personer man elsker, fordi man ikke lige får skrevet en sms eller får set dem.. Jeg er udemærket klar over, at det er mig selv som har skabt den situation jeg sidder i - man må jo knokle for sin drøm. Det er bare ikke altid sjovt, men sådan er livet vel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar