fredag den 7. september 2012

Jeg befinder mig i træthedshelvede

Igår var jeg til min første tysk-time. Hold nu kæft, hvor er jeg rusten. Jeg skal virkelig til at læse højt for mig selv. Alle de der basale ord som man kunne i folkeskolen, dem har jeg glemt - men så får jeg tilgengæld den der "NÅE JAAAH!" følelse, når jeg så hører det ord, som jeg havde glemt. Så jeg har på fornemmelsen, at jeg nok så småt skal komme igang igen, jeg skal bare lige huske.
Jeg ved så bare ikke, om jeg kan vænne mig til tanken om, at alle mine torsdage aftner fra nu af, og det næste år frem, skal bruges på tysk-undervisning. Igår tog jeg på arbejde kl 07:30 og jeg var først hjemme igen kl 22:00. Jeg var fuldstændigt mørbanket og det er jeg desuden også idag. Det kan også have noget at gøre med, at min influenza stadig ikke er skredet ud af mit system.

Ich bin
Du bist
Er, Sie, Es ist

Wir sind
Ihr Seid
Sie, sie Sind

SCHADENFROH!!!

Ja.. Jeg kan da lidt. (Og hvorfor er det lige et ord som skadefro, som jeg kan huske?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar