tirsdag den 18. september 2012

Efterårssløvsind

Jeg kan mærke at det kommer snigende.. Og det må vel betyde at vi faktisk har haft sommer.. Ellers betyder det bare, at vi gik direkte fra forår til efterår. Det tror jeg faktisk er mere sandsynligt, for man kan vel ikke have haft sommer, hvis man ikke opdagede at den var der?
Derfor er det endnu mere deprimerende, at efteråret allerede har vist sit kolde, blæsende og influenzaramte ansigt. Jeg synes at det er hårdt, at der på intet tidspunkt har været mulighed for at slappe helt af, uden at skulle tænke over at medbringe diverse jakker og tørklæder, for ikke at ende op  i en længere periode med snot og halsbetændelse. Jeg er en person, der har brug for sommer, så jeg er ekstremt træt af det danske klima, og det har jeg efterhånden været de sidste par år.

Men nu kan jeg så konstatere at der er mørkt kl halv 7 om morgnen. Det er skrækkeligt, for jeg ved at det kommer til, at resultere i flere morgener, hvor jeg vågner aaaaalt for sent, sætter mig op i sengen med et sæt, og skal i tøjet i en sådan fart, at ikke engang lynet kan følge med. Ja. Efterår betyder stressende morgner og trætte dage. Jeg har faktisk slet ikke tid til efterår. Jeg skal 1000 ting, så mit efterårssløvsind er bestemt ikke velkomment. Jeg har brug for energi, og det er sgu svært når man er kronisk B-menneske, med et søvnbehov som en 3 måneder gammel baby. Især når det føles som om der er nat, hele døgnet rundt. Jeg kan ikke overskue at fryse hele tiden. Alt i alt, så er det sgu bare nederen, det der efterår.
Der er dog nogle ting jeg glæder mig til: Uge 42, hvor min mor, søster og bror besøger mig. Den 18 oktober hvor Kasper og jeg har været kærester i 2 ½ år. Den 26 oktober hvor jeg har fødselsdag. Og starten af november hvor jeg er på studietur i Bruxelles.

Alle de ting skal nok blive hyggelige, men de ville nu være en del hyggeligere, hvis der ikke var pissekoldt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar