fredag den 3. august 2012

Jomfruhummer

Mmh. Idag har jeg lavet jomfruhummer i ovnen med kryddersmør, salat og hvidløgsflüte. Det er én af tingene jeg savner ved at bo i Nordjylland: jomfruhummer er nemme at få fat i, til en væsentlig lavere pris end i København.
How to:
Jeg startede med at "røve" hummerne, og ligge dem i rækker i en bradepande.
Derefter tog jeg en pakke lurpak smør og rørte sammen med hakket persille, hvidløg og groft salt. Så smurte jeg et godt lag over hummerne. Så lod jeg hummerne stå imens jeg gik igang med at riste græskarkerner til salaten.
Salaten bestod af rucola, iceberg, cherrytomater, agurk, en pose ris, forårsløg, græskarkerner, rød peber og en smule olivenolie.
Da salaten var færdig satte jeg hummerne og hvidløgsflütes i ovnen. Efter ca. 12 minutter var hummerne perfekte og flütes klar til servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar