torsdag den 9. august 2012

Endnu en studiekrise afværget!

For en lille månedstid siden ringede KVUC mig op og sagde at de ikke ville oprette det tysk supplerings-kursus som jeg havde tilmeldt mig, pga. for lidt tilmeldte. Så gik der selvfølgelig panik i mig, for jeg SKAL bruge tysk, for at komme ind på journalistik på RUC. Jagten gik igang, og jeg fandt heldigvis et tysk kursus i VUC i Albertslund. Pheew, uddannelsesdrøm reddet.
Så for et par dage siden, kontakter jeg en studievejleder på RUC, fordi jeg havde været inde og læse om journalistik på deres hjemmeside. Jeg havde tidligere fået at vide, (af en studievejleder på RUC) at det samfundsfag jeg havde haft tidligere, svarede til det de kaldte samtidskundskab, som er et adgangskrav på uddannelsen. Jeg skrev som sagt til en studievejleder igen, fordi jeg lige ville være helt sikker på at det var korrekt information jeg havde fået: Det var det ikke! Jeg skal supplere med historie også, for at komme ind. Igen panik i mig. Nu er jeg heldigvis tilmeldt historie suppleringskursus som fjernundervisning, så nu kan jeg passe min elevtid (37 timer om ugen) + tysk på aftenskole hver torsdag i et år + historie som fjernundervisning i et år. Yay....?
Det bliver et hårdt år jeg går i møde, men hvis det er dét der skal til for at jeg kan blive det jeg vil være, så er det en lille pris at betale. Og jeg takker gud for mit høje gennemsnit.

2 kommentarer:

  1. Håber du kommer ind på RUC, så kan det være, at vi ser hinanden HVER DAG <3

    Du ved hvem jeg er ;)

    SvarSlet
  2. Jeg håber det også.
    Grrr, det kunne være dejligt ;) <3

    SvarSlet