mandag den 18. juni 2012

Til Sukkerbageren

Jeg har nu prøvet flere gange, på flere måder, at sende denne besked til dem, men den er blevet slettet hver gang, og nu har jeg besluttet mig for at ligge den på min blog, for der kan de i hvert fald ikke slette den fra!
Here it comes:

TIL SUKKERBAGEREN!
Jeg vil gerne have en forklaring på hvorfor der bliver gjort forskelsbehandling på hvem der bliver lukket ind på Sukkerbageren.
For et par weekender siden var min svigerinde og jeg i byen, og vi var på sukkerbageren. Vi er begge medlemmer og vi havde ingen problemer med at komme ind.
Senere på aftenen havde min kæreste og hans venner besluttet sig for at møde os derinde, og min kæreste blev af en eller anden årsag ikke lukket ind. Min kæreste er medlem, og støtter Sukkerbageren både på facebook, via hans mail og endda også på hans telefon. Det skal siges, at han er høflig og på ingen måde aggressiv eller voldelig. Der var ingen form for provokation eller noget der ligner. Dørmandens begrundelse var min kærestes frisure, som på ingen måde er aparte i forhold alle mulige andre. Han har kort hår i siderne og lidt længere hår oven på hovedet, altså en helt normal drengefrisure. Intet ud over det sædvanlige der.
Så er det der, at jeg undrer mig over, om det er lovligt. For dørmanden må jo have en eller anden idé om, hvordan min kæreste er eller hvad han tror på, ud fra den frisure han har valgt at have. Og dét ved jeg er ulovligt. Derfor føler jeg mig nødsaget til at smide en paragraf i hovedet på jer:

"Bekendtgørelse af lov om forbud mod forskelsbehandling

§ 1.
Den, som inden for erhvervsmæssig eller almennyttig virksomhed på grund af en persons race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering nægter at betjene den pågældende på samme vilkår som andre, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder.

Stk. 2.
På samme måde straffes den, som af nogen af de i stk. 1 nævnte grunde nægter at give en person adgang på samme vilkår som andre til sted, forestilling, udstilling, sammenkomst eller lignende, der er åben for almenheden."


Værsågod! Læs nøje Stk. 2. Denne lov er gældende, og i kan læse hele lovgivningen på retsinformation.dk.

I samme omgang vil jeg også gerne sige, at det er dårlig stil, at slette en klage fra jeres væg på facebook, uden nogen form for forklaring fra bestyrer eller personale, for hvorfor denne behandling har fundet sted, og hvad Sukkerbageren har tænkt sig at gøre ved problemet i fremtiden.
Det der kendetegner en god forretning er bl.a. villighed til at rette op på de fejl der er, og at gøre det ypperste for, at ens kunder er glade og tilfredse.
Det ville være rart hvis I havde det "in mente" for eftertiden.

2 kommentarer:

  1. Seriøst, kan der ikke rettes henvendelse til andre end Sukkerbageren?

    SvarSlet
  2. Har skrevet til direktøren.
    Han har ikke tænkt sig at gøre noget, desuden truede han med at anmelde mig for chikane, hvilket han ikke kan.
    Det er så langt ude.

    SvarSlet