tirsdag den 15. maj 2012

Mennesker man ikke ville savne

I dag sad jeg og lyttede til noget musik, imens jeg hyggede mig på facebook. Mine tanker begyndte at vandre, og jeg kom til at tænke på nogle af de mennesker der har været i mit liv igennem tiderne. Både folk som har stor betydning for den person som jeg er i dag, men også på andre personer, som ikke har berørt mit liv på nogen speciel måde.
Så tænkte jeg på nogle personer, som er og/eller har været i de personer jeg elskers, liv. Jeg tænkte på både gode og dårlige ting, og om personerne havde medvirket til nogle gode egenskaber hos selv, eller om de kun havde bragt smerte med sig, eller om de havde været uden betydning. Pludselig slog en tanke mig: Hvor er der mange man ikke vil savne, når de pludselig ikke er her mere (altså hvis man selv lever, til at se dem gå bort). Det er både veninder, der viste sig ikke at være veninder alligevel, ekskærester, der har såret en, og bare ubetydelig irritationsmomenter i hverdagen (dém er der mange af!). Jeg ved ikke om det er normalt at tænke sådan, eller om jeg bare er kold og kynisk - men forhelvede hvor ville det være dejligt, hvis der var nogle, som bare gad at skride af helvedes til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar