onsdag den 2. maj 2012

Halløj overskudskvinde!

Det er jo næsten ikke til at forstå, at jeg for en lille måneds tid siden, brokkede mit hjerte ud her på bloggen. Jeg føler mig nærmest som en ny kvinde. Jeg er total overskudsagtig lige pludselig. Måske er det fordi vi endelig er kommet på plads i den nye lejlighed, måske er det fordi vejret er blevet bedre, måske er det fordi jeg har fået den alenetid jeg havde hungret efter.. Jeg ved det ikke. Det er også ligemeget hvad der gør det, for det føles ihvertfald fantastisk. Jeg formår endda at holde humøret højt selvom at maj måned i dén grad bliver en spare-måned, pga. alle de penge der er gået til hele flytteprocessen. Det er en stor ting, især for mig og min indre (og måske ret meget ydre) kontrolfreak.
Jeg har så meget overskud at jeg er kommet igang med at løbe igen. Det kan godt være at jeg så bagefter min løbetur kollapser i sofaen og nægter at lave noget igen, før der er gået mindst et døgn, men jeg har sgu fået løbet og det er det der tæller! Jeg har så meget overskud at jeg faktisk orker at arbejde i haven. Og idag har jeg gået 3 kilometer til arbejde, i stedet for at tage s-toget! Det er noget, både min krop og min konto er glad for, og det gør mig glad.

I dag kommer min svigerinde, svoger, og min svogers kæreste og spiser aftensmad. Og min svoger og co. bliver endda og "bor" indtil på søndag. Det bliver skidehyggeligt, især nu hvor vi bor i en lejlighed med to etager og hvor man rent faktisk kan lukke døre. Dvs. man kan hygge ligeså meget som man vil - MEN privatliv kan man også få, når dette er tiltrængt. Fedt fedt fedt!

Nu er der heller ikke lang tid til den 9. maj, og der starter jeg på mit 2. skoleforløb i offentlig administration, inde på Niels Brock. Det glæder jeg mig til, for ligesom at få en pause fra arbejdet. Jeg er jo en person der langt hellere vil gå i skole end at gå på arbejde. Jeg synes det er fedt at uddanne mig og at udvide min horisont - og så jeg elsker det sociale i, at gå i skole. Jeg må indrømme at jeg også elsker at få en god karakter. Hvem skulle have troet at jeg var en stræber? Hæhæ.

For at runde mit feel-good-bolgindlæg af, så vil lige sige at jeg elsker tiden der kommer: sommer, sol, grill-aftner, en kølig brise på bare ben, solbriller, duften af nyslået græs - alt hvad der har med sommer at gøre. Kan slet ikke vente!

2 kommentarer: