fredag den 27. april 2012

Min død

Jeg er helt sikker på at jeg kommer til at dø pga. offentlig transport. Jeg ender altid i toget der glemmer at stoppe ved stationer, i busser med folk der går amok, på vej over fodgængerfelt hvor man på springe for livet fordi bus eller taxi ikke mener det er nødvendigt at sætte farten ned, i fly med psyko turbulens. Er der noget der hedder dårlig transport-karma? I så fald er det helt sikkert det jeg har.

Igår var en dag hvor jeg oplevede 2 sindssyge ting i bussen. Den første syge ting, var simpelthen buschaufførens driving-skills, de var, rent ud sagt, ikke eksisterende. Han var ved at køre en cyklist ned, og derudovre valgte han at bremse unødvendigt hårdt op hvis der var røde lys eller fodgængere i nærheden. Det resulterede i utallige "næsten-vælt" og "tæt-på-åbent-kraniebrud" på flere af bussens passagerer. Da jeg så endelig kom af bussen fra helvede, var jeg satme så svimmel at jeg næsten ikke kunne gå lige.
Da jeg så skulle med en anden bus, senere på aftenen, var der selvfølgelig en mentalt forstyrret kvinde i 20erne med (Og nej, det var IKKE mig selv!).
Hun tale i telefon med hendes sagsbehandler fra Københavns kommune(det ved jeg, fordi hun mange gange i samtalen råbte "Du er kun min fucking sagsbehandlerkælling, FUCK DIG, jeg hævner mig på Københavns kommune"). Hun var virkelig syg i skallen. Efter hun så havde smækket røret på, til den stakkels sagsbehandler, vadede hun op og ned igennem bussen mens hun snakkede højlydt med sig selv: "den kælling skal ikke bestemme over mig, jeg fucker mit liv op hvis det er det jeg vil, hun skal ikke sige mit navn Maria Maria Maria. Dumme luder, jeg smadrer hende". Efter hun havde vadet rundt et par minutter, valgte hun at ringe hendes sagsbehandler op, og skrige, altså virkeligt SKRIGE, ned i røret, at hun begik selvmord nu. Så stod psyko-kællingen af bussen. Jeg sad tilbage og var glad for at jeg havde overlevet.
Nogle mennesker burde ikke gå frit omkring, og da slet ikke i offentlig transport.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar