torsdag den 12. april 2012

Lukas Graham i Store Vega











Det var i går Kasper og jeg var til Lukas Graham koncert i Store Vega. Det var en fødselsdagsgave til Kasper, fra mig. Det var virkelig en god oplevelse. De er utrolig unikke og nærværende i deres måde at optræde på.
Et af numrene som Lukas sang, var ét han havde skrevet til sin bedstefar da han lå på sygehuset. Da han sang dette nummer, forlod resten af bandet scenen, og Lukas stod alene tilbage og sang, for sine lungers fulde kraft, en utrolig dybfølt sang til hans bedstefar. Det var ingen musik, kun hans stemme. Det er en meget modig ting at gøre, og jeg tror også at det er de færreste kunstnere idag, der ville kunne gøre dette med samme finesse og perfektion som Lukas gjorde.
I det hele taget var der en masse følelser til stede på scenen under hele koncerten, og man kunne med det samme mærke, at de 4 drenge nyder hinandens selskab, og de har det sjovt med det de laver. De har en hel masse selvironi, og det kom til udtryk i en masse jokes og kommentarer om deres musik, og ikke mindst deres målgruppe: piger. Bl.a. sagde de at de godt var klar over, at den eneste grund til at der var mænd til stede, var at deres kærester havde slæbt dem med (Sjov kommentar, men dog løgn i Kaspers tilfælde ;)).
Ind imellem sangene, snakkede de lidt med hinanden og fortalte om den næste sang de skulle til at spille osv. Og lige præcis i en pause imellem to sange, hvor de tilfældigvis ikke sagde noget i 2 sek.var der en (max 14-årig) pige som skreg: "Jeg vil med jer hjeeeeeeeem". Dertil svarede Morten (på keys), at det var hun vidst ikke gammel nok til. Det synes jeg var super fedt sagt, og man fik lige en smule mere respekt for dem end man havde i forvejen. Det siger bare lidt om hvor nærværende de faktisk var, og hvor opmærksomme de var på deres publikum, det må man give dem. De fedter for deres målgruppe. Der blev delt roser ud til nogle af pigerne. Lukas fik en tøs på scenen, som han sang til. Alt i alt var det en mega fed koncert, og jeg skal helt klart se dem igen, når chancen byder sig.

« « « « « «
De får 5 stjerner af mig,
for der er altid plads til at forbedre sig. 

1 kommentar:

  1. desværre er han ved at udvikle en ølvom

    SvarSlet