tirsdag den 20. marts 2012

Studiespekulationer..

Jeg har i de seneste par dage spekuleret meget over hvad jeg skal studere når jeg er færdig som kontorelev. Jeg har altid elsket journalistik og har haft det som "barndoms"-drøm i mange år. Da jeg blev lidt ældre blev den drøm skubbet lidt til side, fordi jeg boede i Nordjylland og fordi det ikke virkede som en "realistisk" drøm. Så begyndte jeg at overveje at blive folkeskolelærer. Det har i lang tid været det jeg havde som plan, men efter jeg var til dansk eksamen i maj, sagde min dansklærer at hun synes jeg burde overveje journalistik, da hun synes det var noget der faldt mig naturligt og noget jeg var godt til. Det satte tankerne og drømmen igang igen.

Nu bor jeg i København, med mulighederne i en lille radius omkring mig. Hvis ikke det er byen hvor man skal forfølge sin drøm, ja så ved jeg ikke hvad det er. Så nu har jeg besluttet at jeg vil søge ind på RUC og tage en humanistisk bachelor i journalistik.

Der er bare lige en lille hindring: jeg skal have et fremmedsprog ud over engelsk. Så fra august 2012, hedder det tysk i aftenskole, hver tirsdag i et år. Piv.
Tja, man må vel bide i det sure æble, så man kan udleve sin drøm.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar