onsdag den 7. marts 2012

Skilsmissedebat



I de sidste par dage er der i medierne blevet sat meget fokus på hvor lang tid det tager at blive skilt. Pia Kjærsgaard er bl.a. en af personerne som deltager aktivt i denne debat.
Debatten er (så vidt jeg ved) startet fordi der er et par som ønsker at blive skilt, men mener at det tager for lang tid for dem. De mener ikke at de ombestemmer sig på et halvt år, og de mener at staten fastholder dem i en situation som de ikke har lyst til at være i; altså gift med hinanden. De udtaler at de ikke skændes og at de har det fint sammen, der er bare ikke kærlighed imellem dem længere, og derfor vil de skilles – hellere før end senere. Så er det der jeg tænker, hvis i ikke hader hinanden, hvorfor er det så så slemt for jer at være gift indtil at den skilsmisse er overstået om et halvt år? I kan jo bare flytte fra hinanden. I kan bare være sammen med andre, i er jo separeret. Der er ingen der tvinger jer til, at opføre jer på en bestemt måde bare fordi i er gift.


Normalt er jeg ikke begejstret for Pia Kjærsgaard, hun står faktisk på min liste over hade-personer i Danmark, men i denne sammenhæng giver jeg hende fuldt ud ret: Det skal ikke være let at blive gift, og det skal heller ikke være let at blive skilt. Et ægteskab er en stor beslutning, og det er en beslutning som bør være gennemtænkt. Jeg er måske gammeldags på den måde, men jeg mener at man bør overholde de løfter man afgiver til hinanden, og hvis man ikke overholder dem, bør man i det mindste give det en fair chance. Man bør ikke skride bare fordi det bliver lidt svært på et tidspunkt.


At miste kærligheden til hinanden er en ærlig sag, og man bør ikke blive sammen hvis det er situationen. Jeg mener ikke man bør finde sig i alt, MEN jeg tror bare at hvis de bliver nemmere at blive skilt, bliver der nok også flere der gør det, som resultat af et skænderi. Det bliver en overilet og barnlig beslutning, og det synes jeg bestemt ikke Danmark burde støtte.


Jeg mener at man skal tænke sig om inden man bliver gift, inden man får børn, og inden man bliver skilt. BUM!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar